Kabaréparádé!

Maga kis csacsi!

(bohózat)

(kifinomult békebeli magyar humor)

Szereposztás:

László – Sas József
Péter - Gálvölgyi János
Béla - Bajor Imre
Ferenc - Kern András
János – Kamerás Iván
Imre - Haumann Péter
Ágoston - Rudolf Péter
Irénke - Hernádi Judit
Ezredes - Heilig Gábor
Palika – Szinetár Dóra
Gáspár úr - Szerednyei Béla
Matild - Lórán Lenke


Alátévesztésül egy kíválló kabaréjelenet igényesen:



1. felvonás

1920-as évek, magyar középosztálybeli nappali, sezlonnal a közepén. Irénke a színpadon. Előttük egy kisasztal, rajta olcsó whisky, körülötte szétszórt kártyalapok. Béla lóhalálában érkezik.

BÉLA: Irénke…jaj, Irénke! Maga itt?
 
IRÉNKE: Na, de Béla! Mi van magával, teringettét! De hát? Maga beteg? Hívom az orvost!
 
BÉLA: Jaj, nem. Nem én! Valaki beszart az omnibuszon, és olyannyira megrettentem, hogy azóta futok.

IRÉNKE: (negédesen) Maga csacsi! Az ég szerelmére, hiszen ma én is beszartam!

BÉLA: Bah! Teringettét!

FÜGGÖNY
 


2. felvonás

Péter és János a színpadon. Korabeli gyógyszertár. János a pult mögött fehér köpenyben, mögötte patikamérleg és kerámia tégelyek.

PÉTER: Jó napot kívánok!

JÁNOS: Alászolgája. Mit adhatok?

PÉTER: Egy lángost, mert beszartam.

JÁNOS: Mars ki !!

FÜGGÖNY

3. felvonás

Széchenyi gőzgyógyfürdő. László és Ferenc a gőzben

LÁSZLÓ: De meleg van itt, barátom.

FERENC: Bizony-bizony. Ne is mondja.

LÁSZLÓ: Képzelje, az imént kinyomtam egy csokifagyit az öltözőbe’.

FERENC: Egek! És otthagyta?

LÁSZLÓ: Én ott!

FERENC: Ha meg nem bántom, méltóságos uram, akkor én meg ide tojnék egy tojást!!!

Együtt nevetnek fel, vastagon hahotázva, miközben Ferenc rákészülődik


FÜGGÖNY

4. felvonás

Imre és Ágoston az operaház nagykandallója előtt.

IMRE: Odakint dörögnek a fegyverek, az orosz horda immár benyomult teljesen Pestre. Nagyon félek. Mindenütt megannyi vér és asszony, gyerek s árva, sokfelé szanaszét hever a piszkos macskakövön. Tiszta zizi ez a háború! Túl sok erőszak...

ÁGOSTON: Én is attól tartok, hogy a szívem nem lehet azé a nőé.

IMRE: Ugyan már, mesebeszéd! Azért mert egyszer beszart, még lehet tisztességes teremtés.

ÁGOSTON: Meglehet, méltóságos uram, de fosott is.

IMRE: Fosott? Ez igaz?

ÁGOSTON: Sajnos.

Az Ezredes futva érkezik egyenruhában, majd összerogy a kandalló előtt.

EZREDES: Beszartam! Segítség!

IMRE: Valóban, barátom. Maga csupa szar innen, de bárhonnan nézve is. Ott hátul.

ÁGOSTON: (az Ezredesnek) Hát, szégyellje magát, tisztelt uram!

FÜGGÖNY

5. felvonás

Palika és Gáspár úr a cukrászdában egy sarokasztalnál beszélgetnek. A pincér érkezik.

PINCÉR: Alászolgája, mit hozhatok az uraknak?

PALIKA: Csak egy kapucínert. Azt hiszem bekakáltam a nadrágomba…

GÁSPÁR ÚR: Nekem ugyanazt, pörkölt naspolyával.

Pincér bólint, majd el.

GÁSPÁR ÚR: (bizalmasan közelebb hajol) Aztán mondja csak, igaz ez?

PALIKA: Mármint hogy mi?

GÁSPÁR ÚR: Mármint hogy bekullantott méltóságod…

Palika értetlenül néz rá.

GÁSPÁR ÚR: …azaz hogy maga belenyomizott a nadrágjába az imént…

P: Jaj, féltem, hogy megkérdi. De ha már így alakult, bevallom, viszonyom van a Matilddal.

G: Ó, nem!

P: Dede.

G: De a Matild olyan beszarós típus.

P: Tudom. Együtt szarakodunk majd.

G: Maga himpellér! Imposztor!

P: Ksssh. Éppen felénk tart!

MATILD: Szépjónapot az uraknak, nem bánják, ha csatlakozom?

P: Jó, ....csak ide ne szarjon!

taps/nevetés
FÜGGÖNY




Vendégszínház: a Mikroszkúp színpad

Szereplők:

Pirike őrnagy – Sas József
Puttó százados – Beregi Péter
Salamon úr – Böröczky József
Kálvin asszony – Heller Tamás

A színpadon Kálvin asszony fekszik háton, ott hever, mert elesett, karján kosár, körülötte szétszaladt zöldségek. Pirike őrnagy érkezik, tányérsapkájára egy villogó rendőrségi sziréna van szerelve.

PIRIKE: Nínó, nínó! Nééénóóó! Nono, asszonyelvtárs, maga mit rendbont ott a padlón? Bírságot foganatosítok, ha tüstént meg nem indokolja!

KÁLVIN: Jaj, ne is kérdezze, biztos úr elvtárs, ugyanis beszartam.

PIRIKE: Azt értem, de akkorát szart, méltóságos asszonyom, hogy elesett tőle? Akkorát szart?

Salamon úr beront a színpadra, kétszer körbefutja, mialatt egy összetekert újsággal hadonászik.

SALAMON: Egy szót se, Kálvin elvtársnő. Én jogilag doszt kiállnék maga mellett, csak kár, hogy én is beszartam a nadrágomba.

Salamon ezredes elvágódik a színpadon és kinyúlik. Pirike őrnagy beint, Puttó százados érkezik, tiszteleg.

PIRIKE: No, remélem fiam, maga nem szarta össze magát manapság...

PUTTÓ SZ.: (üvöltve, bőgve) Bocsásson meg, bajtárselvtárs, pedig igen. IGEEEN! Itt van a gatyámba’ mind, az összes szar!

PIRIKE ŐRNAGY: Akkor jó napot! És törölje le magáról a szart, ha kérhetem! Tisztázza magát. Ó, hogy az a magasságos hétszentség! Meg vagyok én áldva veletek!

Azzal Pirike mókásan bepucsít, és hosszasan szellentés hangot bocsát ki a száján, rettenetesen hangosan.

Taps / függöny


 

Címkék: basz, móka, bolond, fing