Az igazi világvége

meteor.jpgTessék bejönni a kedves vendégnek! Nem nyomasztó az egész környék, tessék majd körülnézni, de a levegő jó, a madarak vidáman beszélgetnek a fákon, majd biztos körül tetszik nézni. Nem sokan járnak erre a meteor-dolog óta… Sokan Űr 9/11-et emlegetnek. Reggel hallom a rádióban, hogy most tulajdonképpen az I. Világvége és a III. Világháború között járunk. Hozok valamit, netán ebédelnének is, most lett kész a gulyás. Tudniillik, jobb, ha tőlem tudja, hogy a tavalyi Tűzoltóbálon az én gulyásom bronzérmes lett és a polgármester elő akart léptetni, de nekem nem kell az ilyesmi. Előléptetni? Hova? A Nemzeti Gulyásszövetségbe, ha-ha, ha lenne ilyen! Ilyen hülyeséget! Tessék elképzelni, hogy a fiam 32 éves, de nem lehet rábízni már semmit, teljesen haszontalanná vált, mint a meszes Jancsi a József Attila 12 alatt, de ő legalább némi aprópénzért felsepri a templomot a vasárnapi mise után és kigazolja a temetőt. Jaj, az anyám sírját de szépen megcsinálta! A fiam már 32 évesen, ilyen fiatalon, feladta, pedig ennyi idős korában Krisztus Urunk már nyakig ült a szentségben, bizony. Úgy tessék elhinni, hogy én négy gyereket neveltem föl egyedül. És mégis itt vagyok rokkanatlanul.

Tessék elképzelni, hogy az uram mekkora szégyent hozott rám, akkorát, mint a vasútállomás, hát, mert tudniillik, tessék elképzelni, van a szomszéd Gizi, hogy az mit merészelt! Volt mersze a szavazás előtt felhívni az uramat és megeskedtetni, hogy a fideszre szavazzon majd. Az én uramat, aki roppant befolyásolható, különben is, ő világéletében soha nem politizált, szerinte a politika rossz dolog, de a Gizi megőrült, hogy mi lesz. Végül nem tudom, kire szavazott az ember, hiszen a fülkében egyedül volt akkor. Ej, Gizikém, mondtam neki, amikor rám került a sor és engem is meg akart eskedtetni a szavazatomat illetően, ej, Gizikém, hát azt hiszed, hogy az jobb lesz? Ugyanakkora fosban gázolunk majd derékig, legfeljebb más ízű légfrissítővel űzik a szagát. Akkor, igen, már akkor megmondtam a Gizinek, hogy ha a suttogókampánya miatt elfideszesedik nekem az egész falu, hát én nem szólok hozzá többé egy büdös szót sem! Mondjak egy érdekeset az uramról, amit tán biztos el sem hisz? Mondjak? Az uram olykor bizony előre megérez dolgokat. Ez amolyan „para normális, tele patikus” adottság, mint a cigányoknak, csak ez jobb, vagy legalábbis minőségileg más fajsúlyú, vagy nem tudom, hogy mondjam úgy, ahogy az állatorvos mondta. A lényeg, hogy már előre megérzi a bajt, és ahogy nekem próbálta érthetően vázolni a tele patikust, kiderült, hogy nem konkrétan lát, csak nyomokban, elkent képekben, mintha ködön vagy tejüvegen keresztül nézné a történést. „Csak nagy vonalakban” – ahogy ő mondta. Tessék elképzelni, hogy az uram ugyanígy érezte meg a 2022-es Őszinte meteort, ami a Bizalmi Világválságot okozta, vagy ahogy a sajtó nevezte: az I. Világvégét. Ami ugye, végül nem is lett világvége, hiszen itt járatom a pofámat, de azért kurva közel kerültünk hozzá. Mert az uram megérezte azt, amit az RTL is bemondott később: hogy ugye, magának nem kell mondanom, biztos emlékszik, és tudja, miről beszélek, mert ej, ilyen okos és szép tekintettel, mint a magáé, ritkán találkozni. Amikor elszállt az a meteor a Föld mellett, mindenkiben ott volt a félsz, hogy becsapódik vagy sem – bár utólag visszagondolva, jobban jártunk volna, ha becsapódik, de ha be is, nem sok életet ontott volna, mivel a mérete alig volt nagyobb egy trolibusznál. Azt mondták, a mágneses hatás miatt. A Föld teljes lakossága 3 óra 26 percig kénytelen volt igazat mondani. Egy űrbéli csavargó kődarab rákényszerített minket, minket a fejlett emberiséget, aki gőzgépet és számológépet, meg ilyen gépet, olyan gépet csinált már magának, hogy igazat mondjunk! Az őszinteség hatása katasztrofális lett. Éppen a híradót néztem, a francia elnökkel meg a kedves feleségével interjúztak, amikor az elnök váratlanul arra a témára kanyarodott, hogy őneki hány párizsi kuplerájban van VIP-bérlete és mennyire rendes ő, hogy egy csomó éhező prostit támogat hetente legalább háromszor, az adófizetők pénzén. És igenis, értse meg őt az összes francia, hogy ez neki biológiai szükséglet. És nem számít megcsalásnak, mert nincs csók, nincs ölelés. Csak seggbe szokta. Elég részletesen beszámolt. Én meg néztem közben a szegény elnöki feleséget, aki ott ült mellette, … amikor rásvenkelt a kamera, hallottam azt a pillanatot, amikor belülről összezuhant, pengett. Szerintem mindig peng, mert tessék elhinni, hogy van neki hangja, pengve jön a szégyen. De ez semmi volt, ahhoz képest, ami azután söpört végig a világon. Tessék elképzelni, ahogy egy kicsit összeomlik a tőzsde, még az OTP-s lóvéra is keresztet lehet vetni. Az Igazat Mondató Meteor még az Argentin elnökre is végzetes csapást mért, amikor a déli nyilvános beszédében, ott, az elnöki palota erkélyén elmondta népének, hogy az egészségesnél közelebbi kapcsolatot ápol a 12 éves lányával, ám a népnek nem kell sajnálnia őtet soká, hiszen a hamarosani drasztikus adóemelésből már luxusprostik veszik le a kislány válláról a terhet. A nép 5 perc alatt lerohanta az elnöki palotát. Másnap, amikor már bőven elmúlt a meteor és jöttek a rendcsináló gárdisták, úgy képzelje el, hogy egy cefetet, de még egy legapróbb centikét sem találtak az elnökből. A nép egyszerűen széttépte és felfalta. Vagy az isten tudja, mi lett vele.

A legnagyobb csapást azonban mégis a pápa nyilatkozata jelentette, amikor is az egyik eucharisztián bevallotta, hogy ő igazából már rég nem hisz ebben az egészben, és szívesebben lenne hobbi-buddhista, ha nem venné ki hülyén magát a dolog. A meteor után persze lemondott, mi mást csinált volna? Ezt nem bocsizhatta el. De hagyjuk a nagyvilágot, éppen elég gond volt az igazmondással ebben a faluban is. Tessék elképzelni, hogy a Gizi átment Lajos atyához és megmondta neki, hogy én a karácsonyi agapén milyen ördögien sokat ettem a házi kaszinótojásból, amiket a Gizi tyúkjai nyomtak ki, és még legalább 3 embert megnevezett, akik szintén nem a szent áhítat nevében falatoztak, tehát szerényen, hanem élvezték is, amit a szájukba vettek. De Gizinek ehhez nem is kellett meteor. Gizi jóformán bűntelen volt. Sótlan és halott. Egy halott pedig mindig bűntelen, mert mi más lenne az elhagyott hús? Tessék elképzelni, hogy én nem tudom, mi történt a rendőrségen, de a saját szememmel láttam, ahogy a Tóni egyszer csak kiront az ajtón, és vörös fejjel azt üvölti, hogy ő polgárőrként túl sok házba járt vissza lopni, mert tudta, hogy mikor nincsenek otthon a háziak, majd egy pisztollyal fejbe lőtte az Ákost, tudja, a körzeti megbízottat, de mit fejbe lőtte! Az a lövés szinte eltüntette az egész fejét, mondjuk nem kár érte, nem sok ész szorult abba bele, de akkor is sokkoló látvány, ahogy a szemem előtt egy emberi fej elpépesedik és széjjelszáll, mint valami állaté. Nem? Most nincs igazam?
Elég borzalom történt itt is attól a faszom meteortól, na, de nem is rémisztgetem többet magukat, nem rombolom tovább azt a becses hangulatukat. Mesélek egy személyeset: van egy fiúbarátom, a Lacika, az én férjpótlóm, aki kisegít néha a háznál, ha érti, mire gondolok. Lacikával kimondatta a meteor, hogy mit álmodott valójában, amikor egymás mellett háltunk, ahelyett, amit reggel füllentett nekem, hogy rólam meg egy virágoskertről. Azt álmodta, hogy szült egy gyereket. Ő sem tudja, hogyan, vagy ki volt az apja… És ez volt számára a legijesztőbb. Bezzeg én szépet álmodtam a Lacikáról! Én azt álmodtam őróla, hogy ott állunk ketten a kapunkban, itt, az én házamnál, fönt. Csinálták a lépcsőmet, ezt a hosszú lépcsőt e, és nem lehetett olyan egyszerűen lemenni. De volt fönt kaja, ott a kapunál, hogy aki nem tud már lemenni, ne haljon éhen. Amikor a kőművesek integettek, hogy most már bontanák a lépcsőt, én a Lacika elé álltam hirtelen és megkértem, válasszon a lépcső és énközöttem, ő pedig az én csókjaimat és az összeállt gombás rizottót választotta. Még álmomban is aggódtam, mert mivel fönt nem volt hűtő, és hogy a gomba netán megromlott, és neki baja lesz. Tovább nem tudom, de furcsa fények is voltak, meg olyan hülye érzésem is volt… Az álmomban viszont elmúlt a korkülönbség, ami köztünk általában van.

Szóval, az egész országban bőven volt elég borzalom a meteor miatt, de ezeket nem is ecsetelem, bizonyára maguk is tudják, megélték a maguk módján. Na, amikor itten vége volt és lábadoztunk az igazságból, az uram rám nézett, és csak annyit mondott: „teringettét!”.

Bocsássanak meg, kedveskék, hogy feltartom magukat a számmal, nem szoktam ennyit pofádzani, de ritkán látni erre normális, már érti, hogy értem, embereket.

Szóval, szállást keresnek? Itt van a Mária utcában mindjárt a Viola panzió, a volt TSZ üdülő helyén, anno odamentünk nászútra az urammal, örök emlék volt. Színpompás. Már megcsinálták a medencét is, van tiszta lepedő, a zuhanyzóban zuhanysapka, és 360 a Soproni. Ne tessék aggódni, lehet kártyával fizetni. Majd mondja, hogy én küldtem magukat, úri dolguk lesz, úgy bánnak majd magukkal, mint a Friderikusszal.

 

 

 

Címkék: semmi, jelenet, hoci