Muzeális partner

mona.jpegSokáig azt hittem, hogy a Mona Lisa lophatatlan, mert minden oldalról túl sok Louvre veszi körül. Túl sűrű körülötte a múzeumi jelenlét, a kulturburok, ő pedig határozottan oda van varrva a falra. Azért loptam el a Mona Lisát, mert neki annyi ideje van lógni, több, mint nekem, hátha ez a ráérés aztán átragad majd rám is. Időmilliomos leszek, végre nem kell tovább lopnom az időt, ha szentelhetem is. Mit kell tudni a Mona Lisáról? Évszázadok óta elvan a saját keretein belül. Ő a kulturfelületek megkerülhetetlen alakja. Gondolj bele, mennyi minden volt az ő idejében és mennyi minden nem. A Mona Lisa és Liza Minnelli között az a különbség, hogy a Mona Lisán sokkal kevesebb a minnelli. A Mona Lisa mindig néz, ellentétben Jackson Pollock műveivel, melyek többnyire nem néznek semerre. Azért is vettem magamhoz, s fogadtam örökbe, hogy ne má’ a franciáké legyen. A franciák többnyire arrogáns sznobok, hülye sapkában. Írtam is egy verset a franciákhoz, mer’ annyira utálom őket:

sárdögolról Párizsba, hátrálnak is átkozva.
Márszej hétfőn nyitva vár, Zsülien, sopán már,
A Molerúzsba sok a nő, kell innen egy szép ringyő,
tíz után egy kevéssel, távoztam egy mármázel.

igen… többek között ezért nem írok verset ma már semmiről, főleg franciákról nem. Szerintem túl sok francia van Párizsban. Amikor elemeltem a Monát, előtte sokáig csak szemmel randiztam vele, de hamar tűzbe jöttem, aztán a lángok átterjedtek a lelkemre, és akkor már késő volt. Szaladtam vele, nehogy visszakérjék. Kölcsönös szimpátia esetén a tartós kapcsolat sincs kizárva, a keretet és a rám vadászó hatóságokat pedig kis testi hibának tudom be. A szexet kizárnám, tudniillik elég lapos nő és már nem is olyan fiatal.

Sokkal olcsóbb Mona Lisát tartani, mint teszem azt, bernáthegyit. Fogyasztása nulla, oltani sem kell, csendes, mosolygós. De hol tároljam, ha éppen nem kell? Mona Lisa-körökben népszerű csüngőfelület a fal, de a száraz hűvös helyen is vígan elvannak. Hálás partner, hisz nem követel pénzt, nem esik teherbe, nem kell megjegyezni a szülinapját, nem vár semmit karácsonyra, nem vágja a képedbe 3 év után, hogy egy csóró csimpánz vagy és valójában az elejétől tudja már, hogy utálod az anyukáját, aki folyton morcos, folyton kövér és folyton jön karácsonykor. Nem hívogat este az ügyvédje, nem visel lehetetlen illatú parfümöt és a vécédeszkát sem babrálja. A kocsiban sem állítja el az ülést vagy sminkirányba a visszapillantót. Tehát. Nevezhetjük-e Mona Lisát ideális partnernek?

Hogyne!