Biokoporsó

tem.jpgBonzsúr! Franszoá vagyok, nemrég betelepült kintlevőség. Párizsi székhelyű kriptás. Az anyacégünk lö France, mint Svédország az ikeának, csak mi nem lapraszerelt koporsőkat gyártunk, hö-hö-hö. Hogy a  mompöliébe mondják magyarul, mi vagyok…?... temet-kezési-vall-al koző, uí. Látom, hogy érdekel az elműlás, ezért beszélek róla neked kicsit. Nem kell félni: el fog érni. Mert ne érjen váratlanul a te elműlásod. Tehát. Elhalál-ozásőd esetén, értesítened kell háziörvöst, hogy a halött-vizsgálatot elvégezze. Az elhűnyt te elszállításáról az örvös intézkedik. Nem én. Hozzám csak ezután kerülsz, ha megvan a bizonyít-ványőd, és ha leszól nekem a zsö diszpécser. Hívásodat rögzítjük. Őszintén részt-vétem, uí. Ház vagy kórházi elhalál-ozásőd nekem mindegy, csak legyen az a bizonyít-ványőd. Azt tüdtad, hogy ha a munkahelyen, területen, járművön, ha el-halálozást észlelsz, jelentened kell a szerveknek? A BRFK Élet-vé-delmi-seinek. Pláne, ha a sajátodat!   

 

Van itt minden rám, fűtés és karrier

 

Ha megérkeztél hozzánk és akarsz te nyitott koporsős temetést, akkor ki kell cicomáznunk, feltölteni téged finom kis balzsammal, konzerv-állás, meg kapol egy helyes sminket is, hogy ne sápadj a dobozban (még elrontod valakinek a kedvét.) Ezt zsö kollégám elvégzi. Ha a hamvasztást megrendeled, na az az én asztalom! Hogy is fest az ilyen? Az elhűnyt a szalonban választhat, milyen hamvasztást szeret, milyen legyen a milyensége? Szökőkutas, dunás, vagy szélrebízott, vagy zokogóasszonyos, felárasan. Mi mindenkit elhamvasztünk. Kivéve az érzelmi kérdést, mert tőlem mindig kérdezik, hogy tem-etketisi vállal-koző égethet-e személyes hozzá-tartozőját? Szerelmét, barátját, apját, anyját? Mondok valamit: hát hat éve hunyt el Risár, fiú rokonom… egyszerű náthában, szóval semmi komoly, mégsem bírtam alágyújtani, végigégetni, így déltől másra bíztam. Lepasszoltam. Valaki halálakőr főként magunkat gyászoljuk, könnyel vagy anélkül.

A megrendelhető, illő külsőségek a nem semmik! Az elhűnyt megtekintésére kialakított helyiségünk áll rendelkezésre, van elműlást idéző drapéria, megállított ingaóra, letakart tükör, le nem takart Biblia, számos gyertya, spanyolfal mögül szóló halk gyászCD. Méltó körülmények a bensőséges kimutatáshoz. A megrendülést és a búcsút követően több lehetőség közül lehet választani a hozzátartozők: arra is van, hogy a hamvasztő-kemencébe történő bekísérést megtekintsék. A beszállítási és hűtési szakaszt követően megkezdődik az elhűnyt hamvasztása. A kemencék mérete és formája űgy került kialakításra, hogy egyszerre csak egy meghalt test fér el benne. Sökkal biztönságosabb, mintha többen lennének, na nem a faji, vagy ideolőgiai népkülönbség, mert itt az már mindegy, hanem… fizika, kérem! Égésmechanika. Ne keveredjenek a hamvak össze.

A zsö hamvasztő-kemence számítógépes. Azért kell ütemezni, nehogy félúton kinyíljon, a huzat meg rá a gyászolókra hamuzik… brr, nem akarok takarítani fel őket. A hamvasztő-kemencébe történő bekezelést és kikezelést kamera is nézi. A technolőgiai sorrend kizárja a testek összecserélését. A hamvasztő-koporsőba kerül egy fémhasáb, melyen az elhűnyt szerepel. Egy átlagos hamvasztás 60-70 perc. A kemencében már a bekezeléskor is 7-800 Celsius fök körül van, szakszemélyzettel. A lö hőmérséklet akár 1100 Celsiusra is emelkedhet. A hamvasztási folyamat befejezését követően kikezelik a hamvakat a kemencéből egy erre a célra kialakított edénybe, ahől 20 percet hűtjük. Ez az edény a hűlést követően egy porító-be-rendez-ésbe kerül, ahol egész apró nagyságura porítjuk a hamvakat. Valakinek nagyöbb a füstje, mint a lángja, de ez megint mindegy.

A porító-berendez-ésből a hamvak az űrnabetétbe kerülnek. Az űrnabetét tetejét és alját elforrasztjük, ne szóródjon. Ez az űrnabetét fog belekerülni a díszűrnába. De mért van szükség porításra? Egyes csontök több mint por alakban kerülnek ki a kemencéből, hanem legfeljebb falatnyi nagyságúan, ezért szükséges a porítás, hogy ne szitáljuk azt ki, hanem teljes egészében adhassuk vissza az elhűnyt földi maradékait. Ezért van az, hogy szigorúan meztelenül égetünk csak, hiszen ki akar sliccgombot meg amalgánt az űrnába, he, ha-ha? Igény szerint emléklappal. Most akciős a meander motívumös intarzia rá. Mert nem arról van sző, hogy gyújtsunk fel mindenkit és jő napot! Teljesen EU-s minden, az utolsó hamu-tartóig. Ez nem látványégelde, vagy Mc’pörkölő. Azontúl elég hatékony és gyorsaság vagyunk: ha az egyik hamű végzett, majd gyorsan anyagcsere és hajrá. Nyílt lángon kremálunk, kérem, de mégse mindenkinek édes a füstje.

Én H-Sz-P nap a szalonban teljesítek az ügyfelekkel. Segítek választani koporső és koporső között, árkalkulálunk. Most érkezett Űrboty-tyánből az újítás: a biokoporső. Miért biő? Mert kommunális hülladékból van készítve, azt pöntosan nem tüdöm, hogyan, de tömörítik valahogy, azt hiszem. Van benne pelüs és PET palack is, sőt, egyéb háztartási hulla-dék. Fő előnye, hogy olcső. Ökozöld.

De amit fokozottan rühellek: mert vannak a vicces, többnyire tinézser érdeklődők, akik csak csüdálkozni járnak be, hogy jaj, koporső, úgy koporső. „Ha francia dühömben hirtelen elzárom a légütaid! Megfülladsz, ne bámuljad te meg a gyászos árükészletet szabadidőből!” – zavarom el őket. Az egyik neveletlen még be is böfögött az ajtón. „Hányjál be gibbön, ha már ennyire ráérsz…” - tegnap meg 4 percre nem figyelek oda, mert koporső-bársonyokat mutogatok kliensnek, erre a suhanc befekszik az egyik ébenfa koporsőba… gyanútlanul megyek a vécére, erre a hülyéje meg ugrik ki, hogy húúúú… hát mondanom se, ott helyben mentem ki. Miatta. De mielőtt frissen megölhettem volna, elinalt.

Na, és akkor most szeretném elmondani, hogy mi vagyok még, és más? Nem egy öltönyös, gőgös hullavarjú, űrnakeselyű, gyászcéda, aki állandóan panaszkodik, nem. Az én szakmámban egy idő után vidám a hozzáállás az elkerül-hetet-lenhez. Bejössz ide, nem egy savanyú szájú, őszülő krampüszt látsz engem, lekonyuló arccal. A halál, kérem, csak egy fogalmi hisztéria. Szerkezetileg is hiteles arcdonor vagyok, ha van valami haláli viccem, azt felcsapom a saját webpézsem Akciók! fülére. Van rendőrös, apácás, fingós. „Kazáááán, kazááán, te mindenem!” – így dalol hungary kölléga. Kattintsanak bátran, ott van a bronzangyal és cartonűrna között. Rakj be a Kedvencek közé, és én is beraklak.

Zsö tevé-kenységi körünk még a sírgondözás, leszervezés, papkerítés, halottitőr, agapé. Gyászjelentés százasával, szállítás (ha magától jön valaki, tehát hözzák, az a legolcsőbb, mert mínusz benzin), igény szerint piramisi kripta üvegből egyiptomosan, felárasan papír szfinksszel. Nem marad utánam temetetlen tetem – ahogy mondani szoktam tréfásan, magunk közt. A nevetés nem zaj. De most mondom csak a jóságot: hobbi-szakács is vagyok, vagyis már kint is az voltam, a hagymás bagett, az almás omlett, de a dessert a speci-alitás-öm. Na, nem vagyok lö starséf, egyszerű, laktató, de finom vagyok. A mentolos ornamentikás marcippánomnak nagy sikere volt a tavalyi Temet-kezési Vállal-kozők Bálján, bár kicsit odaégettem az alját…