Legóember

index.jpgHétvégén egy nihilexiás barátnőmmel kimentünk a ligetbe. Láttunk egy Pókembernek öltözött bohócot. Nem volt igazi. Jó volt a levegő, s én régen éreztem magam ennyire rendszeresen. Még az időjárás is a kedvemre szottyant + A liget azért jó, mert bárki részt vehet benne. Barátnőm mélyen bonyolult lélek. Mindig hátulról közelíti meg az élet apró értékeit. Elnézést kért, hogy ritkán ír chat-en, mert messze lakik és nincs annyi internete. S különben is túl nihilexiás mindenhez. Úgy vagyok ővele, mint a Trónok harcával: nem érdekel, nem is tetszik, valamiért mégis nézni kell. Megkérdezte, mi van velem? Megvicceltem, s azt feleltem:


-
Ha azt kérdezed, mi van velem, azt felelem, hogy nyertem a minap a hatos lottón 687 millió forintot, azt befektettem ázsiai részvényekbe, s azok kamataiból élek. Na jó, nem is, vicceltem. Valójában az ötös lottón nyertem és csak 233 milliót és nem ázsiai részvénybe, hanem hazai állampapírba fektettem. Bár lószar a hozama, még így is olyan, mintha lenne egy közepesen rossz állásom. A gazdagsággal az a baj, hogy sűrűn változnak körülötted a dolgok, s gyorsan múlnak is. Olyan, mint a Trónok harca: végre megtanulod a szereplő nevét, mire meghal.
- De most komolyan! Mi van veled? - erősködött a hitetlen.
- Diákmunkán voltam. A mandulaszüret után eldobható kegytárgyakat öntöttem műanyagból, hordozható sátortemplomoknak, hervadhatatlan mosollyal.
Nihilexiás barátnőm ezt sem hitte.
Nem zavar, hogy nihilexiás, legalább van benne valami egzotikus.
Megérkeztünk az állatkertbe, s beálltunk a sorba.
-
Hé, nem zavar hogy elém álltál? - kérdezte egy kb. 53 éves lány.
-
Nem – feleltem. Sosem tudom, mi a helyes válasz erre...
A majomketrec előtt nihilexiás barátnőm így sóhajtott:
-
Smároláskor én mindig az orromon át veszem a levegőt, de volt, hogy ott sem, és úgy szakítottam meg a szájkaratét, mint a víz alól menekülő fuldokló. Hirtelen nagy levegőt vettem, hiszen az életem múlt rajta, mire szájpartnerom megrémült és elszaladt.
- Van egy remek filmötletem. Elmesélhetem, nihilexiás barátnőm?
- Kérlek.
- A nem is olyan távoli jövőben a Föld nevű bolygó roppant túlnépesedett, ezért felajánlja a Világkormány, hogy aki megunta az életét, azt ingyen kicsinálják egy fájdalommentes géppel. Előtte egy palotában szállásolják el a halál időpontjára jelentkezőket, akik egészen a kivégzés pillanatáig luxusban s kéjnőkben részesülnek! - ígéri a prospektus. A főszereplőnk – legyen Ádám - is jelentkezik, és mint kiderül a végén, pont az összeverbuvált öngyilkosjelölteket tartja meg a Világkormány, mert a jövőt csak önzetlenséggel lehet elkezdeni, és aki képes lemondani az életéről, az ilyen ember. Végül a világ maradékát nyírják ki atommal! Na, milyen?
- Találtam otthon egy legóembert, akinek hiányzott a bal karja - mondta Vera.