Cecília nem

A stúdióban vakító reflektorok világították be a Hírességekkel beszélgetek című beszélgetős műsor rikító díszleteit. Kubai Ádám műsorvezető barna öltönyt viselt. A mellette ülő Esztergályos Cecília viszont nem. A művésznő elegáns, tafota berakásos, ezüstösen csillogó kisestéjit viselt, napszemüveggel.
Ádám hirtelen a kamerába fordult, hogy megszólítsa a tévék előtt vélhetően ott ülő nézőket, bár a fél évvel ezelőtti napkitörés miatt már semmi sem biztos:
- Jó estét! Mai vendégünk Esztergályos Cecília. Művésznő, örvendjen!
- Örvednek! 
- Mondhatni, hogy maga kitartó színésznő. Mármint halmozottan nem tehetségtelen? Maga bűzlik a tehetségtől!
- Az biztos – vágta rá a színművésznő.


- Senkinek nem kell sorolni a kvalitásait, de azoknak, akik csak most kapcsolódtak be, elárulom, hogy e rendkívüli művésznőt olyan nagyszerű és korszakalkotó filmekből ismerhetjük, mint a Star Wars 7, A Jurassic park 8, a Mátrix 9, vagy a Terminátor 10. Köztudott, hogy a legismertebb szerepe a Top Gun-ban zajlott, ahol, mint motorozó fiú tengerész tűnik fel, sűrű napszemüvegben.
- Nem. Nemnemnem – szakította félbe a művésznő. - Az a Tom Cruise volt.
Ádám elképedt.
- Már hogy lett volna a Tom Cruise. Maga volt. Láttam. Hétszer is.
- Pedig de...
- Biztos ön ebben, Cecília művésznő?
- Eléggé. Én én vagyok, a Tom Cruise meg Tom Cruise.
- Akkor vessünk egy pillantást a Top Gun stáblistájára, ami bizonyítja, hogy ön esetleg Tom Cruise:

002_2.jpg

- Látja? Ho-ho-hó! Valaki hazudós! Vagy álszerény. Hát mit látok ott a helyén? Ott látom a nevét! A szemügyre vehető bizonyítékot.
- Azt maga montírozta oda. A vak is láthatja. Filmtrükk a stáblistában.
- Ott van, vagy nem ott van?
- Nem-nem, akkor sem igaz.
- Szerintem, művésznő, maga egy füllentős karakter.
- Maga meg manipulatív karakter, kedves Ádám.
A műsorvezető felállt, majd egyetlen mozdulattal letépte magáról a zakót és az inget. Satnya médiateste fenyegetően tornyosult a Tom Cruise-zá gyanúsított művésznő előtt.
- Tudja, Cecília, magánál nagyobb művészeket is simán leverek. Ezért most megverekszünk. Engem senki nem kérdőjelezhet meg ennyire, mert túlságosan önazonos vagyok – mondta, azzal rávetette magát a színésznőre és a földre teperte. Keményen kétvállra fektette. Rövid dulakodás után, eme korban, súlycsoportban és életműben egyenlőtlen küzdelemben a műsorvezető kerekedett felül. Jobb karjának könyökhajlatába fogta a színésznői nyakat, és azt vicsorogta:
- Ismerje be, hogy maga a Tom Gun!
- Sooohaaaa – nyögte a művésznő vöröslő fejjel, ebből a satuból nem volt menekvés.

 

Tom Cruise verejtékben fürödve ébredt Miami Beach-i otthonában. Az éjjeli asztalkán álló órára nézett, de nem látta rajta az időt. A zaklatott álom nem engedte. Szaporán összeseperte énjének szilánkjait, lihegve konstatálta, hogy minden hiánytalanul meg van, majd annyit mondott az üres szobának:
- Én most önazonos vagyok? Egyáltalán, milyen nyelven álmodtam az imént és kikkel? Mégis miért értettem hátborzongatóan nem félre ezt az egészet?
Nem kapott választ.

Nem kapott választ.