...és ez még semmi...

na, folytatódik a forgatás, végre megfilmesítik a regényemet, szóval tegnap is kint jártam a forgatáson, a Antal Nimród rendezi, s a Johnny Depp alakítja Klerensz ügynök szerepét, nem igaz, hogy milyen ember, ha két szót beszélgettem vele, de mindenbe beleköt, infantilisnek gondol, meg folyton azzal jött, hogy az akácfa nem is őshonos Magyarországon, pont azelőtt a jelenet előtt húzott fel ezzel a maflasággal, amikor grillázsba forgatnak egy idegen pucér nőt, aki kibicsaklik az erdőben és egy idősebb futóbolond nő megtalálja, akit nem más alakít, mint a régóta népszerű Esztergályos Szicília, őt is felvettük, én voltam a fénydublőre voltaképpen, mert nem akarta más, a Nimród sem, és akkor megint megtalált a Johnny Depp, nagy hetykén jön oda hozzám, mire én, na mi van Deppecském, láttalak abban a kalózos szarban, s nem mondhatnám, hogy valami mély voltál, még akkor sem, ha a kritikusok elélveztek tőled, de nekem inkább a mélyebb filmjeid teccenek, mondom, mint az, amelyikben retardáltat játszottál, nem jut eszembe a címe, na abban megtaláltad önmagad, erre ő azzal terelte a témát, hogy ő igenis mély, csak máshogy, amúgy meg neki meg amúgy nem tetszik a regényem 233. oldala, hogy azt ki kéne tépni, mire én, mingyá kitéplek, annyi szent, erre ő azonnal fennhéjázott és elment levesért,

„...akkor mit keres itt...?” - kiabáltam utána, és csak hogy tudja, a Liam Neeson is érdeklődött erre a szerepre és én rá szavaztam, ő meg azt mondta, hogy fütyül rám, de csak hogy tudja, rajtam múlt, hogy nem a sikertelen transzvesztita szerepét osztották rá, jobb ha tudja, aki diólevelet árul
...és ez még semmi...
később megkérdeztem a Deppet a büfében, hogy igaz-e az, hogy a halivúdi szépfiúk mindig rohadékok a nőkkel, mármint csúnyán és kihasználósan bánnak a csajaikkal, erre ő egy főtt tojással a szájában bólogatott, majd hozzátette, hogy nem csak ő, mire én megkérdeztem, hogy az Orlando Bloom is-e, mert neki olyan kedves arca van, mire ő ismét bólogatott, csak még hevesebben, mint az imént, csak már lenyelte a tojását, aztán mellénk verődött hirtelen, de váratlanul a Catherine Zeta-Jones, aki egy leírt prostit fog alakítani, te aztán jól nézel ki, mondta neki Depp, majd felfuvalkodott és elszaladt, miről beszélsz, te selyemmajom, kérdezte tőlem a Zeta, de nem tudtam erre mit felelni, én is emberből vagyok
...és ez még semmi...
nem is olyan rég a Johnny Depp - a világ nagy Johnny Depp-je ! - azt mondja, hogy hamar haza akar érni, mire én, „majd akkor mész haza, ha itt befejezted és punktum, nem azért fizetnek, hogy itt sztárallűrködjél”, és ne legyen már ilyen roppant nagykép, hiszen a mozitermészet törvényei szerint minden sztárnak a szakmája végén vissza kell osztani valamennyit a társadalomnak, pénzt vagy életet, értéket vagy időt, hisz azoknak a nézőknek köszönhetik sikereiket, akiket ők lenéznek, mire ő, nézzem meg, milyen szép körmei vannak, s kitárta előttem az ujjait, mintha szavakat hintene a szemembe, én pedig rátanulmányoztam, rámutattam a mutatóujjára, majd onnan felfelé sorban egyenként, hogy az első nem olyan szép, a második nem olyan szép, a harmadik nem olyan szép, a negyedik nem olyan szép, mire hirtelen azt mondja, hogy ismerkedne magyar lányokkal csakúgy, csacsogni magyaros dolgokról, de a mobilalkalmazás olyan izé, mert gyakran van az, hogy „Szeme színe: nincs megadva, Súlya nincs: megadva, Családi állapota: nincs megadva, Haja színének valódi valósága: nincs megadva, Tartozás: nincs megadva”... mondjam csak, ilyenek a magyar jányok? de válasz helyett újfent az anyagiakra tereltem a szót, mire a szememre hányta, hogy ő keményen megdolgozott a pénzéért, én meg elmondtam neki, hogy én legalább ugyanolyan keményen nem-dolgoztam meg azért, hogy elérjem mindazt, ami ma sincs
...és ez még semmi...
azt mondta délben, hogy festeni akar festményt és hozzak neki karmazsinvöröset valahonnan, hoztam neki otthonról edényben tájképnekvalót, már ha nem portréra hajt, és mondtam neki, hogy kimosva kérem vissza az edényt utána, mert elpáholom, nagymamai örökség, ebben keverte még anno az oroszoknak a jó modort, egy rakás miniatűr acélszobrocskával egyetemben hagyatékolta reám
...és ez még semmi...
...tudom, hogy Depp a portással gyorsan összeveszett, hogy ne kelljen neki köszönni, az én nevemet meg direkt felejtette el, pedig tudja, ó, hogyne tudná, a minap bekéretett az öltözőjébe egy mikrosütőt, majd elkezdett benne pannínit melegíteni, de szétrobbant és minden olyan lett, még a számba is ment, kérdezte, miből volt ez a panníni, miféle összetevőkből, volt e benne glutén túl sok, vagy csak a tartósítószer meg az állományjavító, meg a mesterséges színezék, mire én, nem gondolod, hogy attól robbant fel, hogy szerintem túlfűtötted és azért, és nem azért, mert olasz tészta, amit nálunk gyártanak, épp kiviharzottam volna, amikor a hátamon kezdett dobolni, azt akarta tudni, hogy melyik az a szám, amit reggel az autóban hallott, és énekelni kezdte, hogy tap tap tap piripom bibaa bambili bambili, mondom, nem tudom, de lehet, hogy nem ez a kedvenc számom, én csak azt ismerem, hogy szvít szvít lavju padavan-van lavju...
...és ez még semmi...
este kapott a sminkes csajtól egy kindertojást, felfalta az ehető részeit, de a műanyagkapszulában található játékkal sehogy sem boldogult, inkább apró alkatrészenként belefonta a sminkes csaj hajába mindet, az meg hagyta és csak nevetett és nevetett, örült, hogy a Depp ilyet művelt vele
...és ez még semmi...
a Depp megkérdezte tőlem, hogy melyik a leghosszabb magyar szó, mondjam ki és ő meg majd utánam, én meg mondtam, hogy megszentségtene-tetet-esért, de belesült ő is, majd megdicsérte a nyelvem, s kirukkolt, hogy blekkfrájdéj, azt meg én is ki tudtam mondani, hümmögött, majd felhangosította a tévét a háttérben, mintha érteni akarná, de csak a képeket nézte, nem értette természetesen, én fordítok neki, hogy ez a Híradó, kérdi, hogy milyen a Magyarországi politikai helyzet, én meg megvonom a vállamat és annyit mondok, hogy kvázi a jobboldalból lett a baloldal, a baloldalból meg a jobboldal, de én sem látom tisztán, kérdezzen meg valami nálam okosabbat, de itt már mindenki bele van fásulva ebbe az egészbe, majd egy vidéki valaki tegnap felnyársalta a párját és annak két csemetéjét, cool, borzongott Depp, majd bekéretett egy Mars-szeletet

 

Vegyünk egy vadiúj hazai sztárt is. Itt van mindjárt:

 

Valamint elkészült Dr. Chkamolys Károly első szólólemeze, a MegaStar-ba készül vele, és érdekelné őt, hogy Önök szerint milyen és mennyire ellyel indulhatna ezzel a pompás anyaggal ama hangi megmérettetésen. Ez az anyag hangjának fényes emulziójából szülődött rendkívül életre? Nem tudom kielégítően megindokolni, hogy miért ilyen visszavonhatatlanul zafírosan tagadhatatlanul jó? Nem. Angyalok laknak a torban vagy csodazsírral kenték be az istenek! A címe: Popókommandó. Örvendjen!