A bekötőember

francos K-Kábel, új admin rendszert csináltak a szomorításomra, marhára örülök neki. Mert régen úgy volt, hogy reggel lehívtam az adatokat, melyik házhoz kell kimenni bekötni. Most meg nem ám így! Percenként frissül, de csak a két órával azelőtti adatokat tudom lekérni, és úgy, hogy nekem végig kell kattintgatnom az egészet, mert egybe nem lehet nyomtatni, csak darabonként! Most egy lista helyett van ötven különálló lapom. Ennek mi a zisten értelme volt, ezt mondja meg nekem? Bocs, nem maga tehet róla, maga egy aranyos ember és bocs, hogy háttal, a tévéje mögött guggolva beszélek magának, de valakinek muszáj elmondanom. Mint ahogy a költő mondja: elmondom hát mindenkinek! Az egyszerű rendszer nem jó nekik! De nem hagyom annyiban, majd beszólok valakinek, vannak kapcsolataim


(...)
francos K-Kábel, napi 10 órában rohangálok nekik, háztól-házig, kötöm be a digitévét. Öreglány kihívott kedden, azt mondja, nem megy a modem. Milyen modem nem megy, kezicsókolom? Oké, mozgassa akkor hátul meg, vagy szúrja meg a resetet egy tollal. Azt mondja nem, mert fél, hogy megrázza a kezét. Jó, kimentem, megszúrtam és szépen zakatolt a rendszer, a hiba nem a készülékben volt. Mert hány csatorna boldogít egy hajlott korút? Hány? Ami meg a drótokat illeti, hát optikaizom is, koaxozom is, minden, és kapja a finom kis szemére való Prémium IPtévét. Közben szobatiszta vagyok ám, külön markomba gyűjtöm a leesett kábelvégeket, szigszalag-nyesedéket, elrakom a szerszámom, rengeteg odafigyelésem van mondhatom. A bekötés meg egyszerű: a koax kábel végére teszek egy HGW jellemzően Cisco EPC 3925-öt, kapni fogsz egy új set-top-box-ot is. Mellé a háztáji wifi routerral, családi csomagban
(...)
a mi bensőséges kapcsolatunk az ügyfélszolgálaton kezdődik, onnan lehívom, beírom, hogy nekem három hét múlva szerda, és jövök a hölgyemhez vagy uramhoz. Én sose ismerkedem bekötés közben, befogom a pofám, nehogy a beszélgetős ügyfél szellemileg kihasználjon és rám zúdítsa unalmas mindennapjait. Tudnék mesélni: március végén ilyet szól egy magas, barna, túláradó asszony, amíg én térdelek és tekerek a falába, hogy „Maga Bika, innen látom, talán Bak aszcendenssel.” Honnan tudja, hogy mi vagyok? - kérdezem, mire azt feleli, hogy rá van írva az arcomra, meg az ügyes kezemre, olyan bikás. De ez tévedés. Tévedelem! Skorpió volnék. Ennyiben maradtunk. Hát nem ugrottam meg az ügyfelet, el kell mondanom. Így, a tíz ujjamon meg tudom számolni, akikkel mégis szexelgettem véletlenül, de az speciális eset volt. IP-bekötés. És ők akarták. Túlóra volt, bónusszal. A kecske is jóllakik és a káposzta is.
(…)
van, hogy sok marha mondja nekem, hogy Törzsnéző Kuponpontjai vannak és rajtam akarja beváltani, én meg mondom, hogy azt az ügyfélszolgálaton lehetséges, nekem ehhez nincs terminálom, de nem érti. Szerencsére azt ma már ritkábban kérdezik meg, hogy tudok-e feketén beszerelni feláras HD-csatornát, mozifilmeset, malacot, mert ezek már nem olyan drágák. Arról viszont gyakran érdeklődnek tőlem, hogy miként járnának legjobban a tévékészülékükkel, én meg nem mondhatom, hogy úgy, ha kikapcsolja – sőt, be se - , inkább bársonyszájjal azt mondom, hogy törekedjen a GoldFogyasztói PrémiumTagságra és kedvezményekkel fogják bombázni a 89 csatornája mellé, amiből úgyis csak hetet néz
(...) babrálás hangok (...)
és most nagyon figyeljen, mert ez nincs benne a használati utasításban. Megnyomja a menüt, előjön a Ká-Baba, aztán rámegy az okéval a szemére, így tudja szabályozni a látószöget meg a képélességet. A képhangot itt tudja, jobbra-balra felhalkítani, aztán a gyerekzár a kékgomb. A realbox ingyendíjas, de a Ká-Mozit ki fogják számlázni, ha nézed. Ha eltolsz valamit, akkor OKÉ gomb és vissza, vagy a source-szal kiválasztod a HDMI-t és enter. Ha elnyomod, nem rajtam múlik, hogy mikor tudok jönni megint ki, a belső brigád miatt, aki folyamatosan azért van, hogy elcseszegesse az embert, például engem. Ismerek befolyásos, öltönyös arcokat, akik rendet csinálnának a fejekben, majd beszólok nekik. Tíz ujjamon meg tudom számolni, hogy odabent ki a normális. De azt is, hogy idekint ki
(…) bíbelődés hangok (...)
engem leköt a bekötés. Míg upgrade-el a modem, el szoktam intézni egy cigit, már ha nem figyel a tulaj, és ha tart valahol a szobában cigit. Van, hogy szerelés és telepítés közben végig szemmel tartanak, mint most maga, nehogy megbugázzak valamit, és ilyenkor mindig obligát beszélgetéseket kezdeményez, hogy régóta csinálom-e a bekötést, szeretem-e a bekötést, bekötőemberként szeretem-e a tévét, én meg mondom, hogy igen, csak a reklámokat nem, de a mozgalmasan nagy volumenű filmprodukciókat szerfelett, mire meg elmesélem apropó, hogy van egy ismerősöm, akinek van egy ismerőse, aki annak idején statiszta volt a Brad Pitt zombis filmjében, itt forgatták... na, és ő mesélte, hogy a nagy része papírmaséból meg nádcukorból volt, de igazából nem is akart szerepelni a forgatáson, mert se a zombikat, se a Pittet nem kedveli, csak a rendezőasszisztens fiával akart találkozni, akivel konteózhat egy kicsit, mert szeret konteózni, aztán hopp, még az első díszletekig sem jutott, amikor máris besorozták zombinak. Szóval, ő szereti az összeesküvés elméleteket, tőle tudom, hogy amúgy a szabadkőműves páholyok irányítását már rég átvették a földönkívüliek. Az öcsém mutatta be nekem ezt az ismerősét, aki így már az én ismerősöm is rokonértelműen
(…) kötés hangok (...)
az öcsém amúgy riksás a Vácin, fel-le, a Vörösmartyn szokott állni, biztos láttad már. Mi pénzt kaszál az, te! Nekem is azt kéne csinálni, a riksát. Mesélte, hogy egy kiemigrált magyar bácsikára tavaly télen rátört a honszeretet, és egyszer csak elkezdett húszezreseket szórni marokszám útközben. Szállt a mani a levegőben, hullott az hó helyett is, pedig jeges január volt! Öcsém azt is elmesélte, hogy van neki egy érdekes szokása: valamiért minden fuvar után kezet mos, kirakja az ügyfelet, beszalad a nyilvános Mekibe és ott, tisztára. Ő sem tudja, miért csinálja, hisz a riksa szarván kívül nem fog meg mást, otthagyott idegen szarokat például, azokat gumikesztyűben... ez biztos valami tudatalattiság nála. De ez a fajta pénzszórás sajnos az ő szakmájában sem természetes. Ő a tíz ujján meg tudja számolni a bőkezű ügyfeleit, például
(…) szöszmöt hangok (...)
nekem ugyan szoktak jattolni ügyfelek, de nem ennyire. Azért is jó munka ez, mert két bekötés között tudok töprengeni. Rájöttem, hogy az egész létezésünk egy meglepetés-egységcsomag. Egy abszurd beszerelés. Miért mondom ezt? Nézz szét a világban. Elég régóta zajlik már a világ, és mi van? Azt hisszük, a rendőr arra való, hogy megvédjen és sose lehet futóbolond, a politikus se lehet bűnöző, biztosan nem ribancozza el a gondosan beszedett adónkat, az orvos sem arra van, hogy megöljön, a bíró pedig mindig igazságos, ...aztán mit hallasz a tévéből...? A rossz és a gonosz harca zajlik a világban. Valami baj van az emberiséggel, már elég régóta. Háromezer év alatt csaknem ötezer háborút vívtunk. Így e, a tíz ujjamon meg tudom számolni, hány háború volt hálás, hány kellett, és hányra nem volt szükség egyáltalán, pusztán farokméregetés volt az egész. Már nem a bálna a legnagyobb állat a földön, hanem az ember, ha engem kérdezel. Biztos a tévé miatt van ennyire kint az ingerküszöb
(…) szuszogás (...)
én aztán tudom, mikor kell leállni a kötéssel, bízd ide. Nem szoktam túlkötni. Vagy illegálisan... Pályám elején felesküdtem, hogy minden kötésemet csak jóra használom, és harapófogóval sem lehetne rávenni a becstelenségre. Legtöbb kollégám, ha szimpatikus az ügyfél, kacsintásra bekötik neki a pucércsenölt is, érted? Kielégítik az ügyfelet. Én nem. Mi több, nyáron én vagyok a cég egyetlen hajtópillére, amikor mindenki elmegy nyaralni. Jófiú vagyok a rosszak között. Amúgy egyébként majdnem szimpatikus vagy nekem, mert neked olyan magától értetődő arcod van. Hitelesen tudsz figyelni. Azért sem veszélytelen a munkám, mert ha teszem azt, az ügyfél nem szimpatikus, hanem egyéb, és pont akkor kattan be, amikor guggolok előtte, megfojt egy kábellel, vagy valami… Itt a blankoló sniccerem önvédelem gyanánt, de nincs mindig a kezem ügyében. Kérdezz meg engem, hogy könnyű-e az élet a kábel másik oldalán? És nem csak ügyfélnél lehet fiaskó, de ha teszem azt, belső lopással gyanúsít meg a K-Központ, ugrott az év végi bónusz, ...mert az ellen én mit tudok tenni, ha szakmai eszközök eltulajdonításával gyanúsítanak, de kivételesen nem én voltam? Mert az adapter nem drága, de kicsi, mégis hozzáférhető, akár ingyen: kolléga szépen befarol a raktárba, eldug egy wifit a gatyájába és kisétál vele. A belső ellenőrzés meg?! Mennyire vicc! Lukak hézanganak a pajzson. Egyébként a belsősök pletykás népség: nem a legújabb tarifa csomagok érdeklik őket, hanem inkább az, hogy ki kivel dug, dugna vagy dugott
(...)
végeztem. Most osztályozd le a munkám, hogy mennyire voltál elégedett, közepesen elégedett, vagy egyáltalán nem