Legyen ön is nevetség tárgya!

VICTORIAN_angels.pngAnnyi energiát fektettünk már énünkbe, hogy nem fogjuk feladni egy kis megvilágosodásért. Minél nagyobb vagy, reggel annál nagyobb meló újra felépíteni és összegereblyézni a személyiségedet. Aki nagyon el van telve magától, az megbízhatatlan. Nem bízom a megbízhatatlan emberekben. Nem bízom a nem szép, de buta nőkben sem. Nem szép a nőben a buta. Lett légyen akárhol. A fásult nőkben sem bízom. A minap leült velem szembe a buszon egy fásult fejű nő. Ötvenes éveinek derekán járhatott, két szatyorral. Megszólítottam: „hogy magának milyen fásult a feje, kedvesem” – mondtam neki. Tényleg, az egész nő merő lemondás, teljes feje letargia volt.

- Igen? A tied is fásult lenne, ha felneveltél volna 8 gyereket, buzikám – mondta, igen mérgesen.

- Ki kérte, hogy szülj 8 állandó gyereket, mártírkám – vágtam vissza.

Az asszony eltöprengett, majd így szólt:

- Belátom, barátom, igaza van. Ez nem őrültség – azzal elsomfordált.

Néha a nőnek is igaza van. Magának kereste a bajt, amikor nem a saját élete pergett le előtte, hanem valaki másé.

A lelki csúnyaság és tudati besüppedés nem bűn, csak hasztalan. Ha esz a komolyság, nevess magadon és feloldod minden blokkod. Képtelenek vagyunk magunkon nevetni teli tüdővel, telivel, nem ám csak diszkrét, udvarias, bajusz alatti kac-kaccal, huncut kuncogással! Legyen nevetésed olyan, mint a mennydörgésé, amit az ég se tart vissza, mintha azt az örökké szenvedő, követelőző énedet akarnád kiokádni.

A nevetés nem csúnyaság.

De mit nevezünk egyáltalán csúnyának? Ha valakinek rettenetes fekélyek borítják testét, előre áll, vagy kilátszik az orra, vagy kiállnak a szemei, vagy belső szerveit kint hordja, az csúnya, de ha valakinek egyszerűen csak elegánsan buta az arca, az méltóságteljes. A múltkor összefutottam egy sajnos gimis osztálytársnőmmel, anno nagyon gyűlöltem, minden nap szerettem volna leszögezni. Azt mondja, „hé, én nem vagyok boldog? Nem ismersz meg?” Mire én: „amennyiben te vagy az a nagyszájú, gonosz kurva, akit felcsinált az első kiskan, és ezért kellett otthagynia a sulit, akkor igen, okvetlen megismerlek” Na, erre bedühödött, és azt mondta, nemsokára megveret az új barátjával, megjegyezte az arcomat és tudja, hol lakom. Mire én: „Oké, megverethetsz a pasiddal, de a tényen az mit sem változtat, te akkor is egy gonosz, barátságtalan kurva maradsz…”

A nőnek lelke van, csak nem mindig tudja mire használni. Kurva és kurva között is van nagy különbség. Néha a kurvanőnek nagyobb lelke van, mint egy nemkurvanőnek. Én is voltam kurva, amikor még pénzért írtam olcsó cikkeket olcsó embereknek, nincs abban semmi rossz, bár abban az időben nekem még nem volt a lelkem meg. Ma már meg.
Cikkeimmel sok célravezető embert elégítettem ki pult alatt, mert kellett a pénz. Amikor már volt elég zsé, ezek a kapcsolatok hosszú barátsággá rövidültek. Szívem térhódítása nem nyughatott, felkapta a területileg illetékes szembeszél, és tovább beszéltem: de már szívből és ingyen. Tündökletesen összeférhető lettem magammal…

Ez fizikailag téves örömtevés. Mindenben magadat szereted. Amikor beleszeretsz egy nőbe, valójában magadba szeretsz, hiszen mi a nő? Mennyi a nő, és mit szeretsz egy nőn? Megnyúzva is ugyanúgy kívánnád? Nem? miért nem? hisz ugyanaz a lelkes molekula halom. Akkor ezek szerint csak 1 centi bőrréteget szerettél eddig rajta? A nő nem több jó bőrnél? Minden illúzió. Mi meg a bolondját járatjuk.

És egy bolondtól számon kérni, mit miért tesz, legalább akkora bolondság, mint egy bolondtól számon kérni, mit miért tesz…

…A vágyak bármire: horizont. Hiába sétálunk feléje, sosem érni utol, elszalad az, és hamisan színesedik.

Egész életünkben azon görcsölünk, hogy bebizonyítsuk másoknak, vagyunk akkora seggfejek, mint ők. Az egész univerzumban az egó a legperverzebb szerkezet, ami ócska játszmákkal tartja fenn magát, azokon csiszolja magát addig, míg teljesen el nem reszelődik és eltűnik mögüle az ember. Meghal és észre se veszi - hát mekkora bolondéria ez? A követelőző egó lopós: energiát lop, mindenhonnan, figyelemmel, toporzékkal, fegyverrel, háborúval, pedig rendelkezésre állna az univerzum végtelen energiája, de neki elég az apró. Izgalmasabb valamit levadászni, mint ingyen megkapni. Káprázatteste a jelenségvilág rabja.

Te is… Te is… És te is… Az apád is, …ahogy az ő apja is, …és annak az apja is.

Meddig még hova tovább??

Hol a sikeres férfi? Aki mindent átugrik és kitágít. Nálam nincsen.